loading...

فروشگاه آنلاين خورجينك

فروشگاه آنلاين خورجينك

بازدید : 428
11 زمان : 1399:2

سنگ دكوراتيو چيست؟

سنگ آنتيك كه به عنوان سنگ دكوراتيو نيز شناخته مي‌شود از قرار دادن قطعات شكسته سنگ و خرده سنگ كنار هم (ضايعات و باطله‌هاي سنگ‌هاي تراورتن) و چسباندن آن‌ها با ملات‌هايي كه پايه زريني دارند توليد مي‌شوند و به عبارتي از مجموع و تركيب باطله‌ها و ضايعات سنگ‌هاي تزييني تراورتن با مواد افزاينده مختصر ديگر به‌ دست مي‌آيند. ايده پديد آمدن سنگ‌هاي دكوراتيو از آنجا شكل گرفت كه طراحان و آرشيتكت‌ها به‌ منظور هر چه زيباتر كردن فضاها اعم از فضاهاي بيروني و دروني ساختمان‌ها و كف‌پوش‌ها و محوطه‌سازي‌هاي بيروني نياز به سنگ‌هايي با فاكتورهاي مورد نظر خويش را احساس مي‌كردند به‌علاوه پيشرفت صنعت ساختمان و سليقه‌هاي مختلف اين نياز را بيان مي‌كرد كه سنگ‌هايي با طرح‌هاي مختلف و فاكتورهاي فيزيكي و مكانيكي با كيفيت بالا و قيمت مناسب بايد در دسترس باشد.سنگ آنتيك از تكه هاي شكسته شده و خرده سنگ تراورتن و مرمريت ( ضايعات و پرت توليدات كارخانه هاي سنگبري)تشكيل ميشود و با تركيب و چسباندن ملاتهايي از جنس رزين طرح هاي مختلفي را ايجاد ميكند . همان طور كه گفته شد يكي از روش هاي ساخت و توليد سنگ آنتيك، استفاده از ضايعات تراورتن است. به منظور اين كار بايد اين ضايعات داراي شرايط و ويژگي هايي باشند.
ابتدا بايد درزها و شكافهاي سنگ تراورتن مورد بررسي قرار گيرد. علاوه بر اين بايد داراي مقاومت در جهت هاي متفاوت را نيز داشته باشند. سطح صاف وصيقلي سنگ بايد به منظور زيبايي و تعيين قيمت سنگ آنتيك مورد بررسي قرار بگيرد. ويژگي هاي فني برش ضايعات سنگ تراورتن نيز بايد آناليز شود.براي بررسي وجود كاني هاي رسي و همچنين كوارتزي بايد بر روي ضايعات بررسي هاي مرتبط با كاني شناسي به روش اشعه x انجام شود. تاثير پديده آلتراسيون بر روي سنگ نيز بايد آناليز شود براي اين منظور چند مقطع نازك از ضايعات گرفته مي شود. سنگ تراورتن غالبا در محيط هاي خارج از خانه همچون باغچه ها و در دكوراسيون داخلي خانه به عنوان نماي آشپزخانه هاي اپن شهرت دارند.

سنگ دكوراتيو

سنگ آنتيك چيست؟

انسان از زمان‌هاي دور سنگ‌ريزه‌ها را جمع مي‌كرد و از آن‌ها ابزار مي‌ساخت، او از آن‌ها مهره درست مي‌كرد و رنگ مي‌زد تا زينت تن او شود. هشت هزار سال قبل از ميلاد مردم منطقه‌اي كه اكنون فرانسه و اسپانيا ناميده مي‌شوند با اجراي رنگ قرمز روي سنگ‌ريزه‌ها، نقطه‌گذاري و خطوط موج‌دار آن‌ها را تزيين مي‌كردند. اولين نمونه‌هاي شناخته شده كاربرد موزائيك از سنگ‌ريزه‌ها متعلق به قرن هشتم قبل از ميلاد و در آسياي صغير است. در قرن سوم قبل از ميلاد يوناني‌ها سنگفرش‌هاي موزائيكي وسيعي از سنگ‌ريزه‌هاي تيره رنگ با انتقال تدريجي بسيار ظريف به سمت رنگ روشن ساختند. موزائيك‌هاي مقدونيه به درجه اوج صنعت خود رسيدند، آن‌ها با ساروج كردن تكه‌هاي باريكي از سرب خط فاصل تنديس‌ها را طراحي مي‌كردند و به آنها استحكام مي‌بخشيدند.
در موزائيك‌هاي قديمي چيني‌ها آميخته‌اي از نقش‌هاي هندسي و نقش‌مايه‌هاي گل و گياه بود و اغلب با كاشي‌هاي سقف طرح‌ريزي مي‌شد. در مقابل موزائيك‌هاي پرتغالي‌ها به‌طور معمول برجسته و انتزاعي بود. سنگ‌فرش‌هاي موزائيكي اسپانيا بيشتر پالوده شده و با سنگ‌ريزه‌هاي خاكستري، سفيد و ارغواني انواع طرح‌هاي هندسي را خلق كرده‌اند. در بعضي از فرهنگ‌ها سنگ علاوه بر جنبه كاربردي و تزئين اهميت معنوي نيز دارد، در باغ‌هاي ژاپن، سنگ‌ها بنياد و روح باغ به‌شمار مي‌روند و در باور آنها سنگ پناه‌گاه خيابان است. اغلب سنگ‌هاي ويژه را در محل وسيعي از شن و ماسه قرار مي‌دهند كه به زيبايي شيار كشيده شده است تا به اجناس آرامش و تعادل كامل دست دهد. كاهن‌هاي بودايي زن در مراسم تمركز روزانه خود در اينكار مشاركت كرده و طرح‌هاي سنتي را شن‌كشي مي‌كنند كه در طول قرن‌ها تكامل يافته است. به‌طور كلي از اوايل قرن بيستم پيشرفت‌هاي عملي به حدي رسيد كه انسان قادر گشته سنگ‌هاي آنتيك و مصنوعي را در آزمايشگاه توليد كند هر چند كه قيمت و هزينه‌هاي توليد آن بسيار گران است.

مزيت هاي سنگ آنتيك طبيعي:

نصب آسان روي زواياي متفاوت ديوار ، ديوارهاي قوس دار و منحني ، ستونهاي گرد به خاطر سايز كوچك قطعات و قابليت برش آسان ، قابليت نصب در نماي داخلي و خارجي در مدل هاي شيك و زيبا.
تنوع بسيار زياد طرح و سنگ
سهولت كار با اين نوع سنگ سبب شده است تا همه كس بتوانند به راحتي با آن كار كنند و حتي دكوراسيون منزل خود را بدون نياز با افراد ماهر، تغيير دهند.
قابليت كار به صورت تركيبي با ساير محصولات دكوراتيو مانند كاغذديواري ، بلكا ، رنگ ، سراميك ، شيشه ، آينه ، فلز ، چرم و غيره
سرعت انجام كار بالا
درهم بودن طبيعي رنگها و نقشها در سنگ آنتيك باعث عدم خستگي و ايجاد حس تازگي در هر بار مشاهده آن مي شود.
مقاومت در برابر آتش سوزي
جذب صداي محيط در فضاي داخلي ساختمان و كم شدن آلودگي صوتي
همچنين ميتوان سنگ آنتيك را با سنگهاي ارزان قيمت تر كه داراي رنگ مشابه هستند، در نماي سختمان به صورت تلفيقي كار كرد كه باعث زيباتر شدن نما ميشود.
قابليت اجرا در مدل هاي سنتي ، كلاسيك ، پست مدرن و ديزاين هاي خلاقانه و جديد
وقتي مسئله تزئين خانه و دكور كردن ديوارهاي داخلي و خارجي به ميان مي آيد خواسته يا ناخواسته اولين انتخابي كه خيلي خودنمايي مي كنند سنگ هاي آنتيك و دكوراتيو مي باشند. سنگ هاي تزييني به دو دسته طبيعي و مصنوعي تقسيم مي شوند كه در زبان عاميانه به سنگ هاي طبيعي، سنگ آنتيك و به سنگ هايي با متريال مصنوعي، آجر دكوراتيو گفته ميشود.

كاربرد سنگ آنتيك:

در نماي بيروني ، ورودي و داخلي ساختمان ، بين كابينت آشپزخانه ، پشت تلويزيون LCD ، روي شومينه ، كف و ديوارپوش راه پله و اتاق خواب ، هال و سالن پذيرايي ، لابي ، پاركينگ ، سرويس بهداشتي و حمام ، ويترين مغازه ها و اماكن تجاري ، تابلو سنگ و دكوراسيون ويلاها و هتل هاي لوكس بيشترين كاربرد را دارد. در فضا هاي تميز و بهداشتي مانند بيمارستان‌ها، خدمات غذايي، محيط‌هاي تحصيلي، خانه‌هاي بهداشت و ديگر بخش ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. چسب‌ ها يا ملات‌ هاي اين محصولات الزاماً نبايد رنگ‌آميزي شوند و رنگ‌آميزي به انتخاب مصرف‌كننده است و سليقه‌اي مي باشد. دقت كنيد كه اين سنگ ها نبايد بينش فاصله بيفته پس اگر گوشه سنگ پليسه داشت حتما گرفته شود. اكثر سنگ هاي آنتيك با توجه به تكنولوژي روز نانو ساخته و پرداخته شده اند. اين بدين معناست كه اين نما از هرگونه جذب باكتري يا جلبك به دور بوده و بدون هيچ گونه مشكل قابل استفاده مي باشند.

نكات ضروري در نصب و اجراي انواع سنگ آنتيك:

قبل از اجراي بر روي محل مورد نظر ، قطعات سنگ را بر روي زمين چيده و پس از تشكيل طرح مورد نظر عكس آن را بگيريد، در صورت مورد پسند بودن ، نصب آن انجام شود.
از سنگ فرز كوچك و يا دستگاه برش سنگ براي برش استفاده شود.
در زمان بريدن سنگ از عينك جهت محافظت چشمها استفاده نماييد.

طرح هاي مختلف سنگ آنتيك:

بهتر است بدانيد كه سنگ هاي آنتيك با طرح هاي مختلفي در بازار موجود است كه شامل، سنگ هاي گيوتين يا در اصطلاح قيچي، سنگ هاي روتوري، سنگ هاي مالون، سنگ رودخانه اي ، سنگ بادبر، پازل لب پر ، پازل لب صاف ، پازل نامنظم و منظم ، پازل الوان، پازل چرمي ، سنگ آنتيك طرح آجر ، سنگ آنتيك حاشيه ، آنتيك سوپر براش ، آنتيك سه بعدي يا پروفيلي مي باشند.

سنگ دكوراتيو مصنوعي پليمري :
در 25 مدل 10 مدل سه بعدي رنگ هاي متنوع

سنگ دكوراتيو طبيعي :
انواع آنتيك سه بعدي شني پشت توري سنگ هاي مرمر
توليد كننده سنگ هاي معرق ,مصنوعي و CNC , طبيعي برنزي
مورد استفاده: كف انواع ساختمان هاي , اداري مسكوني تجاري و كف انواع آسانسورها

توليد كننده انواع آينه هاي دكوراتيو :
با رنگ هاي: مسي نقره اي برنزي دودي اطلسي طلايي
در طرح هاي: نيزه اي - الماس- انواع لوزي- شش ضلعي

توليد كننده انواع شيشه هاي رنگي و ساده :
در 10رنگ و 30مدل
توليد كننده انواع بلوك ٢٠ در٢٠ در7 رنگ و 11مدل

سنگ آنتيك مصنوعي:

گونه اي ديگر از سنگ هاي آنتيك به صورت مصنوعي تهيه مي شوند و جالب اين است كه اين سنگ هاي محدوديت هاي سنگ هاي آنتيك طبيعي را نداشته و لازم نيست از سنگ هاي با مقاومت پايين تر و تخلخل بيشتر استفاده شود، زيرا سنگ هاي آنتيك مصنوعي به دليل اينكه در سايز هاي مختلف تهيه مي شود، نياز به برش كاري زياد ندارند. اين نوع سنگ ها تخلخل ندارند زيرا در زمان قالب گيري از تجهيزات خاصي استفاده مي شود تا مانع ريزش آنها بعد از چسباندن شوند. از اين رو مي توان سنگ هاي آنتيك مصنوعي با مقاومت بالا و دوام بيشتر و همچنين تخلخل بسيار كم را تهيه نمود. نكته مهم اين است كه در اين نوع سنگ ها به هيچ عنوان قارچ و باكتري جمع نمي شود، زيرا فضاهاي خالي موجود در آنها بسيار كم تر از سنگ هاي آنتيك طبيعي مي باشد.

سنگ دكوراتيو

ثمين استون بزرگترين توليد كننده و واردكننده كالاهاي دكوراتيو ثمين استون با هدف توليد سنگ كوراتيو و پليمري و طبيعي در سال1392 تاسيس گرديد .
محصولات توليدي ثمين با مزاياي سبك بودن ، وزن ,آنتي باكتريال ،مقاوم در برابر رطوبت ،مقاوم در برابر حرارت و صوت با قيمت و كيفيت و بسته بندي هاي مناسب در سراسر كشور توليد و عرضه گرديد و ميگردد.
موسسه ثمين استون در سال ١٣٩٤ با واردات كاشي بين كابينتي و دكوراتيو داخلي ساختمان گامي ديگر در عرضه كالاهاي دكوراتيو و دكوراسيون ساختمان برداشت.
در سال ۱۳۹٥ در توليد انواع شيشه هاي ساده و رنگي و بلوك هاي ساده و رنگي و توليد انواع آينه هاي دكوراتيو ايراني در دپارتمان توليدي برخي از محصولات دكوراسيون به خود كفايي رسيد.

اولين و بزرگترين وارد كننده و عرضه كننده كاشي هاي بين كابينتي و دكوراتيو ساختمان با گريد A در ايران 22مدل با تنوع رنگي و بي نظير ,مقاوم در برابر گرما, ضد خش ,مقاوم در برابر رطوبت , قابليت شستشو و بدون تغيير رنگ گلس يا همان شيشه هاي كار شده مقاوم در برابر ضربه ، شستشو وحرارت پشت اجاق ميباشد. استيل هاي كارشده آبكاري شده مقاوم در برابر ضربه،شستشو و حرارت پشت اجاق و ضد زنگ ميباشد.
رزين يا همان گل هاي كار شده در تايل ها مقاوم در برابر ضربه شستشو و حرارت پشت اجاق ميباشد.
اندازه هر تايل 30 & 30 و پشت هر تايل توري و سراميكي ميباشد.
مورد استفاده:دكوراسيون داخلي
ثمين هر روز با طرحي نو
شماره هاي تماس جهت مشاوره و خريد :
021-66342134
021-66342135
021-66342136

همراه :09126334775
اينستاگرام:instagram.com/saminsmg
آدرس : تهران خيابان انقلاب - ميدان فردوسي -كوچه گلپرور - ساختمان ثمين
بازديد كنندگان محترم جهت اطلاع از قيمت كالاهاي ثمين استون و مشاهده تمام محصولات توليدي و وارداتي به كانال تلگرام ما مراجعه كنيد:
كانال تلگرام : t.me/saminSMG

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 48

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 491
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 314
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 854
  • بازدید ماه : 1576
  • بازدید سال : 2917
  • بازدید کلی : 280032
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی